خيليا هستن که علاقهاي به انيميشن ندارن و وقتي هم براي ديدن انيميشنها نميذارن؛ ولي حتي اين آدما هم وقتي انيميشن داستان اسباب بازي رو ميبينن، ازش لذن ميبرن و قبول دارن که اين فيلم، يه اثر فوقالعاده قوي و جذابه. حالا شما تصور کن کسايي که به دنياي انيميشن علاقه دارن و کاراي بزرگ و موفق دنيا رو دنبال ميکنن، چه نظري در مورد اين فيلم دارن! اين گروه ديگه رسما گريبان ميدرن واسه داستان اسباب بازي و طرفدار پروپاقرص اين فيلم خفن و جذاب هستن. اگه شما هم جزو دستهي دوم هستين و جزو عاشقان داستان اسباب بازي بهحساب مياين، حتما براتون جالبه که بدونين داستان تولد اين انيميشن چيه و چطور شد که داستان اسباب بازي، وارد دنياي قشنگ و جذاب انيميشن شد. البته ميدونيد که
ماجراي تولد داستان اسباب بازي، خيلي جالبه و به 26 سال پيش يعني سال 1995 برميگرده! اين انيميشن، محصول استوديو پيکسار هستش و تو ليست موفقترين محصولات اين کمپاني هم وارد شده. انيميشن 81 دقيقهاي داستان اسباب بازي، اولين انيميشن تاريخ بود که با تکنولوژي کامپيوتري ساخته شد و بهخاطر همين هم کيفيت فوقالعادهي داشت و توش حسابي به جزئيات توجه شده بود. همين توجه به جزئيات و کيفيت بالا، در کنار داستان جذاب، دو تا از مهمترين دلايلي بودن که باعث شدن اين
کارگردان داستان اسباب بازي، يه آقايي به اسم جان لسهتر (John Lasseter) هستش که سرگذشت خيلي جالبي هم داره. قضيه از اين قراره که آقاي جان لسهتر، يکي از انيماتورهاي ديزني بوده و با اين کمپاني بزرگ همکاري ميکرده. يه روز، با کلي ذوق و شوق، يکي از ايدههاش رو براي مديراي ديزني ميبره ولي ايدهاش رد ميشه! حالا ردشدن ايده بهکنار، مديراي ديزني علاوه بر اينکه ايدهي لسهتر رو رد ميکنن و ميزنن تو ذوقش، اخراجش هم ميکنن تا کلکسيون اتفاقاي بد اين
بعد از اينکه جان از ديزني اخراج ميشه، ميره با کمپاني لوکاس فيلم که يهجورايي کمپاني پدر پيکسار بوده، صحبت ميکنه و قرار ميشه که اونجا شروع بهکار کنه. سال 1986، استيو جابز و اپل ميان پيکسار رو ميخرن و بعد از اون، لسهتر بهصورت رسمي کارمند کمپاني پيکسار ميشه. دو سال بعد، يعني توي سال 1988، جان لسهتر يه انيميشن به اسم «اسباب بازي تين» ميسازه که باعث ميشه تا توجه ديزني بهش جلب بشه و بره دنبالش که آقا حالا ما يه خبطي کرديم، تو بيا بزرگي کن و برگرد ديزني! ولي جان اين پيشنهاد رو قبول نميکنه و به همکاريش با پيکسار ادامه ميده؛ البته خب اين ردکردن پيشنها ديزني بخاطر کينه شتري لسهتر نبودهها! خود جان يه جا گفته که اونموقع با خودش اينطوري فکر کرده که اگه برگرده به ديزني يه کارگردان ميشه ولي اگه بمونه توي پيکسار، تاريخساز ميشه! و خب مسلما لسهتر تاريخسازشدن رو انتخاب ميکنه.
بعد از اينکه لسهتر پيشنها ديزني براي برگشتن به اين کمپاني رو رد ميکنه، ديزني به فکر ميافته که چيکار کنه تا هم جان لسهتر به همکاريش با پيکسار ادامه بده و هم ديزني بتونه از نبوغ و خلاقيت اين آدم استفاده بکنه؟ و بالاخره تصميم ميگيره که يه قرارداد همکاري با پيکسار امضا بکنه و ساخت انيميشني که ميخواد رو بسپاره به پيکسار. نتيجهي اين قرارداد توي سال 1995 منتشر ميشه و اولين فيلم پيکسار و کل تاريخ انيميشن که کاملا با تکنولوژي کامپيوتري ساخته شده بود و 27 تا انيماتور هم توش کار ميکردن، ميره رو پردهي سينماها و حسابي هم گردوخاک ميکنه.
هم ,ديزني ,رو ,پيکسار ,اسباب ,داستان ,داستان اسباب ,اسباب بازي، ,جان لسهتر ,اسباب بازي ,بعد از ,داستان اسباب بازي، ,تکنولوژي کامپيوتري ساخته
درباره این سایت